>Sodalı Yumuşacık Poğaça….

Yayınlandı: 31 Ağustos 2010 / Hamurişleri, Poğaçalar

>

Bu poğaçaların asıl adı Bayatlamayan Poğaçalardı..
Ben yeni yaptığım için bayatlayıp bayatlamadığını bilmiyorum ama poğaçalardaki yumuşaklık kolay bayatlamayacaklarını gösteriyor.
Daha doğrusu bayatlamaya fırsat bile bulamadan bitecekler ,bizde öyle oldu çünkü:))
Sahur için akşamdan yaptığım bu poğaçalar çok lezzetli oldular..
Bir türlü poğaça beğenmeyen babamız bile tam not verdi..
Poğaçaların puf puf olmaları ve yumuşaklıklarındaki espri içindeki maya ve sodadan sanırım..
Malzemeler
1 paket yaş maya
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı toz şeker(tepeleme değil)
1 tatlı kaşığı tuz
1 şişe maden sodası
1 yumurta beyazı(sarısı üzerine)
Aldığı kadar un
 iç harcı için
250gr beyaz yada kaşar peynir(ben karıştırdım)
Maydanoz
Üzerine
1 yumurta sarısı
susam,haşhaş
Yapılışı
Yaş mayayı ılık süt içinde toz şekeri ilave ederek eritelim.
Kalan diğer hamur malzemelerinide ilave ederek ,
hamuru kulak memesinden daha yumuşak kıvamda yoğuralım .
40 dakika kadar mayalanması için hamurumuzun üzerini örterek bekletelim.
Bu arada ezilmiş yada rendelenmiş peyniri ,
ince doğradığımız maydanozla karıştırarak iç harcımızı hazırlayalım.
Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparalım elimizde biraz yassılaştırıp iç harcımızdan yeteri derecede koyup kapatalım ve yuvarlayarak yağlı kağıt serili tepsiye  aralarında mesafe bırakarak dizelim.
Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serpelim..
Tepside de biraz mayalanmalarını bekleyelim.
Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirelim.(aşağı yukarı 20 dakika kadar)
***
Bu tarif de Sevgili mintininmutfagi.blogspot.com’a gidiyor
………………..Afiyet olsun……………. 
yorum
  1. ARZU dedi ki:

    >Bende pazar günü yaptım ve çok güzel oldular. dediğin gibi bayatlamalarına fırsat kalmıyor gerçekten. Bende yarın yayınlayacağım:) Afiyet olsun cnm. Sevgiler…

  2. dekorapsuwasyon dedi ki:

    >Eline sağlık canım harika olmuş, bayramda katmer poğça yapmayı düşünüyordum fikir değiştirdim 🙂 bir kaç gün yetecek kadar bu poğçadan yaparım

  3. >CANIM TARİFİN YAYINDA.ELLERİNE SAĞLIK.YİNE BEKLERİM

  4. Gizemli Tatlar dedi ki:

    >Çok çok güzel olmuşlar.Siz bu mayalı hamur işlerinde bayağı iyisiniz.Ellerinize sağlık.

  5. Fuat Gencal dedi ki:

    >Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok güzel olmuş. Leziz ve iştah açıcı görünüyor.Hayırlı iftarlar.Saygılar

  6. >Sevgicim senin pogacalarin hizina yetismem mümkün degil! Ara ara yayinla nolur,ben dayanamam bu görüntülere,ama yapicam,aksam bir saat uyuysam gece benimdir!Sevgiler sana…

  7. neval dedi ki:

    >sevgiciğim bu tarif toz mayayla da böyle olur mu ? ne kadar maya koymak lazım o zaman ?

  8. SEVGİ dedi ki:

    >Neval toz instant maya ile de olur..Bir paket yeterli.

  9. betül dedi ki:

    >bana lazim o baytlamayan pogacalardan bizde okadar cabuk bitmiyor cünkü maalesef:(

  10. >Sevgiciğim,senin bu nefis poğaçaların beni çok heyecanlandırıyor biliyormusun:))puf puf nefiss:))ellerine sağlık canım..

  11. Nesrin Meçik dedi ki:

    >Bayıldım poğaçalara,nefis görünüyorlar,ellerine sağlık,Sevgiler.

  12. abide berkman dedi ki:

    >Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.Dün akşam bende yaptım ama yumuşaçık olmadı.Dışı sert oldu.Tadı güzel.

  13. SEVGİ dedi ki:

    >Betül bu poğaçalar ısıtılınca ilk günkü gibi oluyor..Abide hanım siz bu tarifimi yaptınız da öyle oldu anlamadım,eğer öyleyse imkansız derim çünkü harfi harfine tarif bu ve sonuç yumuşak bence bir yanlışlık var….

  14. özlem dedi ki:

    >poğaçalar süper süper. harika görünüyor. ellerinize sağlık

  15. hatice dedi ki:

    >bizzat denedim harika oldular gercekten puf puf paylastiginiz icin tesekkurler

Bir Cevap Yazın

