>Portakal Aromalı Hindistancevizli Kurabiye……

Posted: 19 Ocak 2011 in Akraba günümüz, kurabiyeler

>

İşte size şekil itibari ile severek yaptığım bir kurabiye..
Son akraba günümüz için yapıldı..
Görüntü Azu mutfaktan malzeme içeriği benden.
Portakal kokusunu kurabiyeye çok yakıştırıyorum eklemeden duramadım yine…

Kurabiyenin yapılış şekli  tamamiyle yukarıdaki gibidir.. 

Gelelim kurabiyemizin malzeme listesine.. 

Malzemeler
150 gr yumuşatılmış tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı nişasta
1 su bardağından biraz az pudra şekeri
3-3,5 su bardağı un(kıvam kulak memesi)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
İç Malzeme
4 yemek kaşığı hindistancevizi
4 yemek kaşığı kırık fındık
2 yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi
2 yumurta beyazı
2 silme yemek kaşığı pudra şekeri

Üzerine
pudra şekeri..

Yapılışı

Kurabiye hamurunu elde etmek için kurabiye malzemelerini önce sıvıları bir araya getirelim ve
 iyice karıştıralım.
Daha sonrada katı malzemeleri ekleyelim ,özellikle unu yavaş yavaş ekleyerek hamuru yoğuralım ki kulak memesi kıvamını elde edebilelim..
İç malzemeyi hamurdan önce hazırlamış olursanız kolaylık olur..
Hamurdan cevizden büyük limondan küçük yuvarlaklar elde edelim ve yukarıda fotoğraflarda gösterdiğim aşamalarla şekli elde edelim.
Yağlı kağıt serilmiş tepside 180 derecede ısıttığımız fırında 20 dakika kadar kurabiyelerimiz beyaz kalacak şekilde pişirelim.
Kurabiyelerimiz fırından çıktıklarında hafif yumuşak olacaktır .Soğudukça katılaşacaktır.
Tamamen soğumuş olan kurabiyelerimizi bol pudra şekerine de bularsak artık hazırdır..
 
………………………Afiyet Olsun………………….   

Yorumlar
  1. STYLE M diyor ki:

    >modeline bayildim bayildim hmmm tadi ne guzeldir dimiii😉

  2. sevda diyor ki:

    >şekli çok güzel.eminim tadıda öyledir.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

  3. lezzet sarayı diyor ki:

    >şeklimi daha güzel diyim yoksa tadımı daha güzeldir diyim bilemedim.ellerine sağlık.

  4. >canım gerek şekli, gerek tarifi ve bilemediğim ancak tahmin ettiğim lezzeti ile mükemmel birşey bu..ellerin dert görmesin balım..

  5. clklircl diyor ki:

    >sevgi sahane gözüküyorlar misafirlerime yapmak istiyorum bunu. tahmini bu ölcülerle kac tane cikiyor?

  6. SEVGİ diyor ki:

    >Evet evet stylem bende şekline vurulmuştum çokta hoş oldu..Sevda hanım tadıda güzel buram buram portakal kokuyor daha ne olsun …Lezzet sarayı teşekkür ederim..Denizciğim teşekkürler canım..Betül buradaki ölçü ile tam 19 tane çıkardım ben sen boyutu daha da küçültebilirsin ama sanki ideal buyut bu gibi geldi bana,kolay gelsin .Yaptıktan sonra beğenip beğenmediğini belirtirmisin..

  7. MERHABA diyor ki:

    >çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık.Sevgilerimle……. Hatice

  8. sarımutfak-hande diyor ki:

    >portakal kokuları buralara kadar geldi:))) ellerine sağlık canım

  9. papatya68 diyor ki:

    >selam canımbu şekli ilk azumutfak arkadaşımızda görmüştüm denemek istediklerim listesinde bekliyor eline sağlık nefis olmuş portakal kokulu miss gibidir afiyetler olsun canımsevgiler

  10. clklircl diyor ki:

    >yaptim yaptim cokta begenildi sagolasin

  11. SEVGİ diyor ki:

    >Beğenmene sevindim Betül….

Bir Cevap Yazın

