15 Temmuz 2010 için arşiv

>

Kışlık hazırlıklara fırsat buldukça devam ediyorumm.
Marmelat ve dondurucuya koyduğum eriklerde bunun bir bölümü….
**
*
Az önce çocuklar arkadaşlarının meyve suyu aldığını  söyledi ve
bizde alabilirmiyiz diye eve geldiler..
Hazır meyve sularına, hazır olan tüm gıdalara olduğu gibi sıcak bakmıyorum yapılış şekilleri ve içlerindeki katkı maddelerinden dolayı…
Alın desem olmayacak ,almayın desem olmayacak..
Çocuklara sürekli anlatıyorum aslında bu tarz ürünlerin zararlarını ama
arkadaşları yapınca da bazen durumlar değişiyor…
Aslında yaz geldi çeşit çeşit meyveler taze taze önümüzde insanlar bunları değerlendirseler
meyve sularını tazecik hazırlasalar , şişelere koyup çocukların eline verseler ,
herkes aynı özeni göstermiyor malesef
Neyse içimdekini döktüm biraz rahatladım…Gelelim marmelatımızın tarifine..
Ben marmelat için 5 kilo  ekşiye yakın erik kullandım ama size daha az ölçülerle verdim .Siz ölçüleri kullanacağınız erik miktarına göre artırıp azaltabilirsiniz..

Malzemeler
1 kg erik 
1 kg toz şeker
1/2 limon suyu
Yarım su bardağı su
Yapılışı
Erikleri yıkayıp temizledikten sonra, geniş tencereye alalım ve suyunu ilave edip, kısık ateşte kapağı kapalı olarak kaynatalım. Kısa zamanda erikler yumuşayacaktır..
  Bu kıvama geldiğinde, kevgir yardımıyla çelik bir tencereye süzelim. Kaşığın tersiyle( ben tahta kaşık kullandım) kevgirin içindeki erik posasını sadece çekirdekleri ve kabuklar kalıncaya kadar ezelim.
Tencerede ki ezilmiş erik püresine 5 dakika kadar kaynadıktan sonra birer bardak şekeri ilave edip kısık ateşte kaynatmaya  devam edelim. Şekeri parti parti ilave edip kaynattıkça marmelat koyulaşacaktır…
Ara ara üzerinde oluşan köpüğü alalım..
Yaklaşık 35-40 dakika sonra tam kıvama ulaşacaktır.  . Pişip pişmediğini anlamak için, kuru ve soğuk bir porselen tabağa bir damla marmelat damlatalım. Eğer damla dağılmadan top gibi duruyorsa kıvamına ulaşmış demektir. Hemen limon suyunu ilave edelim, karıştırıp 1 dk kaynatalım ve ateşten alalım. Sıcakken kavanozlara dolduralım. Ve kavanozların kapaklarını sıkıca kapatıp ters çevirelim…Bir gün ters olarak bekletelim …
Topladığımız erik miktarı çok fazlaydı ben bir miktarını dondurucuya kompostoluk poşetlere koydum…
Ve tabi dondurucu da fazla yer işgal etmemesi için
burada da yaptığım gibi pipetle poşetlerin havalarını alarak..
Bir yerde pratik vakumlama yaptım….
.    
Bir miktarı ile de meyve suyu yaptım ki doğalın tadı da rengi de gerçekten başka oluyor…
*
Erik suyu için erikleri bolca yıkayıp üzerine çıkacak kadar içilebilir iyi su koyup kaynatmaya bırakıyoruz.  Erikler yumuşayınca  damak tadınıza göre toz şekerini ilave edip beş-on dakika daha kaynatıyoruz hepsi bu kadar. Soğuyunca cam bir kase ya da kavanoza alalım soğutarak içebiliriz..

*Marmelat yapımında kullanılacak olan tencerelerin yayvan ve geniş olması gerekiyor..
*Şeker marmelata bir defa da değil de  parti parti ilave edilmelidir. Böylece şekerin iyi karışması ve erimesi sağlanmış oluyor.
*Şeker ilave edilen marmelat devamlı karıştırılarak pişirilmeli. Karıştırmaya gereken önem verilmezse marmelatın dibi tutabilir.
*Bir kilo marmelata eklenecek şeker miktarı 800-1000gr arasıdır.Meyvenin olgunluğuna ve cinsine göre miktar değişir..Tatlılığı daha yoğun meyvelerde şeker daha az kullanılır.. 

………………………………..Afiyet olsun………………………….